v

Monday, 8 August 2011

mini burger

assalamualaikum....
salam seikhlas hati..semurni kasih....
sedar x sedar..dan pun hari yg ke 9 kita berpose..hmmm..memang pening asyik duk pk menu apa yg nak dihidangkan bile berbuka...blm lg dgn kuihnyee..airnyee...hehehe..cam2 lah kan...last2..kita tunjuk je apa yg kita nak mkn..g je beli kat bazar ramadhan..ermmmm...na aik juling mata di buatnya..klu blh semua mknan nak di belinye..selagi x penuh tangan..x sah...dasyat..dasyat..
sha baru sekali berkesempatan berkunjung ke bazar ramadhan..i2 pun memenuhi permintaan anak2..alhamdulilah...anak sha yg berusia 7 thn blh berpose..x byk ragam dan karenah..WLAUPUN..dia mmg kuat mkn..syukur ya ALLAH...mudah -mudahan dptlah diteruskan sampai ke akhir..
lama x mengepos menu dlm blg sha nie..kesibukan tugas harian membataskan waktu utk mengedit menu dlm blg..jadi..di kemsempatan waktu yg ada ini..sha nak kongsikan satu menu yg mjadi kegemaran suami dan anak2..menu yg ckup ringkas..mudah dan sedap..sesuai utk membuka selera anak2 yg berpose..MINI BURGER...i2lah namanya..anak sha kata rasanya mcm burger kfc laa..apa lg..moh kita mulakan...


mmg sgt mudah disediakan..cuma perlu goreng nuget sahaja..paling sedap nuget tempura sbb isinya lembut..rotinya sha beli je..klu rajin nak wat sendiri pon ok gak..letak bergedil daging atau pun ayam punnn..blg jugak..pendek kata terpulang pada citarasa dan kreativiti kita..slmt mencuba..


bahan-bahannya:-

20ketul nuget ayam tempura
20 biji mini bun
daun salad @ kubis-dihiris halus
5keping singles chess -dipotong 4
sos cili dan mayonis di gaul rata
sos black paper klu suka..

1) belah dua mini bun dan letak hirisan daun salad
2)letak sos dan mayonis juga sos black paper
3) letakkan pula kepingan chess
4) goreng naget hingga masak dan letakkan naget yg masih panas ke atas kepingan chees td..
5)letakkan hirisan daun salad semula, sos dan mayonis
6)tutup dgn belahan roti td..
siappppp....sebijik cam wat burger kan..?? oh ye..klu rasa rajin..blh juga sapukan sedikit majerin pada belahan roti dan bakar sekejap..utk rasa roti yg lebih garing...

No comments:

Post a Comment